15 mars 2011



15 mars 2009

kl. 16:56
bebis på G. Fick komms hem från antenatalen igår på permision. Men hann bara var hemma ett par timmar innan jaag fick sammandragningar och en mindre blödning!
Så det var bara till att sätta sig i bilen och åka tillbaka till Näl.
På Näl konstaterades det att jag redan öppnat mig en cm, så det var bara att bege sig till förlossningen. Där bestämdes det att eftersom jag bara var 26 fullgångna veckor så var det bästa att jag kom till Östra sjukhuset i gbg. Sagt och gjort. Men ni ska inte tro att det blev med ambulanstranssport. Nä, förstår ni, här skulle det flygas med ambulanshelikopter.
Så nu har jag befunnit mig på förlossningen på östra med en jävla massa värkar i 17 timmar (kl e nu 17). Jag får värkhämande dropp och kortison så att lillens lungor ska utvecklas lite snabbare! Vidare å är jag nu öppen 4 cm. Och det är ett faktum. Lillen kommer att komma väldigt snart!
Rickard och mamma är med mig. Pappa åkte precis hem en sväng. Rickards mamma och Mats har också varit här!

Inga kommentarer: