23 maj 2011


Ett livstecken från mig till er

Var ett BRA tag sen jag bloggade sist. Men så kan det vara när man har fullt upp med barn, arbete och livet i sig! Vi mår iallafall bra. Eventuellt har Jonathan fått problem med pollenallergi. Har testat allergimedicin, men ska nu avvakta med detta ett tag för att se om det hade ngn verkan eller ej! Testa lite alltså (har haft kontakt med vår ssk och läkare om detta)!

Jonathan utvecklas och växer så det knakar. Han pratar och är en hejare på tecken. Jag använder mig av tecken som stöd för att stimulera den verbala språkutvecklingen (ja det finns vetenskapliga bevis på detta ;))
Det räcker att man visar honom ett tecken en gång så sitter det sedan. Några av tecken som J använder sig filtigt av är: mormor, morfar, jobba, ledig, skola, cykel, katt, kaffe, mätt, sötsugen , persontecken för Simon, Kelly ect. Samt en massa mer som jag inte kommer på just nu. Utöver detta så pratar han ju också en MASSA ord.

Om knappt en månad är det Jonathans korrigerade 2 årsdag. Alltså den dag han var beräknad att födas på. 16 juni! Även i år känns det viktigt för mig att fira även denna dag som en speciell Jonathan dag. Jordgubbstårta och lite paket får det allt bli! Räknar inte med att ngn som inte själv har ett ept barn skall förstå känslan jag har ang detta!



1 kommentar:

lucen sa...

Hej

Vår son föddes 12 april 2011 i v. 26+5 först nu har vi kunnat lämna sjukhuset på dagtid. Han behöver syrgas pga lungorna. Annars är han en duktig kille som ammar i sig all sin mat. Man kan även se att han är mer vaken som en riktig bebis.