02 januari 2011


Sjukling

Idag har vi vart på dop för mina vänners son Filip! Vart jättelyckat med god mat och tårta efteråt! :)

Dock har jag en liten son som är förkyld och har det apjobbigt med lungorna! Lilla hjärtat blev förkyld på julafton och det har bara blivit värre och värre. Ingen feber iallafall (möjligen övertemp). Han är pigg och leken. Men näsan rinner konstant och så är han så tät och rasslig i lungorna. Han har behövt flera inhalationer per dygn! Det värsta med alla dessa extra inhalationer (ventolin-salbutamol) är att han blir hyperaktiv. Vilket i sig leder till att han härjar en massa som gör att han blir tät och andningspåverkad!Det blir till att vabba imorgon. Hoppas nu att natten blir lugn så vi får sova. De senaste nätterna har inte vart roliga. Jonathan har vaknat runt midnatt och vart vaken ett par timmar. Det är andningen och hostan som spökat. Sen när han väl somnat så har jag ändå fått avbryten sömn då jag var femte minut fått lyfta upp J på kudden så han halvsitter. Ligger han platt fall så tätnar han till på en gång.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Låter inte kul alls. Sist Arvid hade kruppig andning, gav jag upp och drog in en iskall barnvagn i vårt sovrum och spände fast honom i selen i halvt sittläge. Kunde slappna av lite mer själv då i alla fall.
Vi hejar på er! Tycker förresten ni ser oförskämt fräscha ut på bilderna!:)

Kram Lotta