10 januari 2011


Vilken kille

Min lille plutt kunde redan i sommras kissa och bajsa på pottan. Vi satte honom där ibland och sa att nu får du ta i och kissa/bajsa. Underbaringen har full koll på dessa muskler. Nu när han börjat prata mer och har en annan ordförståelse så säger han ofta kissa, speciellt när vi går in på toa. Vi berkräftar då att, ja mamma ska kissa! Nu till grejen! Idag på morgon så gick Jonathan in på toan, tar upp pottan och säger kissa! Vill du kissa frågar jag. Ja, får jag till svar. Av med blöjan och skrutten sätter sig på pottan och kissar! :) En överlycklig kille reser sig från pottan och vi "high fivar"! Efter lunch sedan när det var dags att byta blöja så tänkte jag att jag testar att sätta honom på pottan igen! Och gissa vad! Han kissade, igen! :) Han är inte ens 2 år (22 månader, 19 månader korrigerat)! Det är tidigt alltså! :)

Så, nu har mamman skrytigt klart föe en stund! :)



1 kommentar:

Anonym sa...

Alla mina 3 barn har varit blöjfria vid 2 Års ålder. Både dag och natt.. Härligt