09 januari 2011


Fd blöjbarn...

Ja, så kan man nog bäst beskriva min upplevelse av besöket på seacorner igår (idag ;))!

Jag och tjejerna hade tjejfest igår, här hemma! Vi hade super duper kul, som vi alltid har! :) Drack, åt, dansade och sjung. Och skrattade såklart!

Strax innan 01.00 kom R och hämtade oss och körde oss ner till seacorner (Sjökanten)! Här börjar mitt tragiska uppvaknande!

Lokalen av full av folk, mitt forna jag! De drack och dansade. Bar mössor och kepsar, mobilerna (Iphone) var ständigt i fokus i deras händer. Filtar virades runt axlarna så att utevistelsen för intag av nikotin inte skulle medföra frostskador. Ansiktena jag kände igen var få. Antingen tillhörde de vakterna, eller personer som var äldre än oss och uppenbarligen mer tragiska ;)! Vad hade hänt, jo jag är tydligen 10 år äldre och kom här ikapp min bilologiska ålder. På min tid kostade det 20 kronor för att att hänga in jackan, thats it. Nu fick vi punga ut med 80 kronor, och då fick man inte ens hänga in sin väska. De skulle de ha ytterliggare 20 kr för! På min tid fick man röka inne. Fast det är det bra att man inte får nu. På slutet av min ute-era så infördes förbudet att röka inne. Och man fick bege sig ut, utan filtar! ;) Mobilerna på min tid var lite klumpigare och var inte en naturlig associar. Med risk att låta som Agda 82 år, så tycker jag faktiskt inte att mössor och kepsar passar att ha inomhus. Ok, kepsar kan jag köpa. Men en varm utemössa! Varför!? När vi satt där och såg alla glad människor passera så började jag räkna! Slutsumman blev att majoriteten av besökarna gick på lågstadiet, om ens det det, när vi hade vår storhetstid på seacorner! TRAGISKT! Kan lova att jag säkert har bytt blöja på någon av dem också! För att slå i sista spiken i kistan så måste jag berätta om musiken. Vad är det för fel på slager, bumbi, och helikoptrar ( tjejerna vet vad jag menar ;)). musiken som spelades gav mig hjärtklappning. och om jag mot förmpdan skulle känna igen en låt så var det bara de första tonerna. Sen hade man remixat den=förstört! En del musik kände jag inte igen alls, varpå min ena kompis frågar: men du lyssnar väl på radion?! Jo, ja, klart jag gör, på P4 väst! Hahaha! De som var mer tragiska än mig måste vara vakterna som år ut och år in går och drar där, samt de som faktiskt var äldre än mig och stammisar!

Summan av kvällen är helt enkelt att jag är inte 20 längre! Och det mest tragiska är nog att jag inte känner mig så ung längre heller! Men attans vad kul vi hade, på festen hemma. För vet ni, morsor över 30 kan också festa och släppa loss. Men, jag gör det inte gärna runt fd blöjbarn! ;P

Få se hur länge det dröjer tills jag går ut igen. För gårdagens utgång var den första på 2 ½ år ...

Jag röstar för hemmafester i fortsättningen...för nu iallafall... ;)



1 kommentar:

Anonym sa...

"LER"ETT GOTT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET!!