12 december 2011


Julmarknad, Göteborg och jobb!

Igår var det julmarknad här i stan! Mysigt, men trist att snön lyste med sin frånvaro! Massa kul fick vi gjort iallafall! Jonathan åkte karusell med sin bästa kusin Elin, han fick fiskat fiskedamm, dansat kring granen med mormor, Elin och sin kompis Amanda med mormor! Klappat kaniner och träffat Tomten hanns också med! :)

Handelsmännen i stan hade skänkt diverse grejer till en aktion, där pengarna gick till "Min stora dag"! En av grejerna som leksaksaffären hade bidragit med var "Timmy lamm"- Nursery school PLAYSET! Gissa vem som ropade in den för fina 200 kr!? VI! :) Med tanke på att den kostar 599 kr, så vill jag påstår att jag gjorde ett klipp och bidrog till något bra samtidigt! :) Och ni kan tänka att Jonathan blev överlycklig! :) Nä, det blev ingen julklapp, det blev en tredjeadvents present istället! :)

På eftermiddagen sen begav vi oss till Göteborg och Jonathans farmor med sambo, Farbror Daniel med sambo och kusiner!Fullt ös med andra ord. Fick ätit årets första julskinkesmörgås! :)

Idag vart det åter till verkligeheten efter att jag varit hemma och sjuk i drygt 2 veckor! Gick bra att jobba. Vi hade luciafirande kl 17.00. Så nu e det klart! Vi har som tradition sen ett par år tillbaka att vara utomhus. Är superbra. Vi har en stor terass med tak, bänkar och bord. Sen har vi en massa lyktor med levande ljus. Supermysigt! Men det gäller att man klär sig varmt!
Imorgon ska vi på luciairande på Jonathans förskola, ska bli jättemysigt. Jag har tagit semester hela dagen, de har firandet 7.30. Så jag tänkte att vi kunde ha en mysdag efter det! :)