13 december 2011


LUCIA

Idag har vi firat Lucia så det stått härliga till! Vi började redan klockan 7.30 imorse med att vara med på Jonathans luciafirande på förskolan! Jonathan var jätte exalterad, men något Luciatåg ville han inte gå i! Så han och jag satt på golvet redo när de andra kom ut och ställde sig, så i rampljuset var vi allt! Sötisen. Förutom, Jonathan, Rickard och jag så var såklart mormor och morfar också med!

Lägger inte ut några kort från förskolan då jag RESPEKTERAR barn, föräldrar och personal. Dessvärre har jag både sett och upplevt att alla inte gör detta! Jag kan inte förstå hur man kan lägga ut bilder på nätet på någon annan utan att be om tillstånd! Speciellt inte andras barn! Fy fy på er!

Så här bedårande är iallafall min lilla kille i sina tomtekläder! :)





Dagen har vi spenderat hos mormor och morfar. Det har varit riktigt sovarväder, grått, blåst och ösregn! Men åter till lussefirande så har vi under dagen också lussat lite för ett par av mormor och morfars grannar (de är runt 70+). De verkligen älskar Jonathan. Så iklädd tomtekläder och med lykta och julkort i handen så lussade Jonathan! Ni kan inte föreställa er vad glada de blev! Jag beställde ju julkort i år med ett kort på Jonathan på! Uppskattat var bara förnamnet! :) Vid 17 tiden begav vi oss till Jonathans ena kusins skola och var med på hennes firande! Supermysigt! Jonathan satt och sjung med i alla sånger han kände igen! Underbaringen min. På sitt eget Lucitåg så sjöng han med på en sång, och det var "Sätt dig på bocken"! :) , tack för idag, nu ska jag strax gå och lägga mig! Jobbar tidigt imorgon!




3 kommentarer:

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

God fortsättning. Hoppas ni haft en mysig julafton!

Lisa sa...

Tack!! Och har en god fortsättning du också, du och din fina lilla kille också såklart :)

Anonym sa...

Har du och din man gått isär?