09 december 2011


Växthuseffekten...

Man kan börja undra! Igår kväll hade vi regn, snö, blixtrar och åska, SAMTIDIGT! Jag såg filmen "The day after tomorrow" framför mig! Idag är det typ orkanvindar ute, blandat med regnskurar som när man minst anar det kommer! SKITväder med andra ord! Jag vill ha snö!

Jonathan fick vara ledig från förskolan idag. Fanns ingen anledning att dra ut honom i detta vädret när jag ändå var hemma! Mår mkt bättre, fast jag får hostattacker och så är jag trött trött trött. Så att jobba med 18 små barn hade inte funnits på kartan idag! Men på måndag SKA jag ha fått tillbaka enegin och hostan ska vara väck!

Just nu är vi hemma hos mina föräldrar, Jonathan somnade precis om i mormor och morfars säng. Han somnade i vagnen på väg hit. Och så lät jag honom fortsätta sova i vagnen när vi kom fram hit (inne såklart). Men nu klockan 14.00 så tog jag upp honom och tog av kläderna, halvt medvetslös var han, och så somnade han så gott igen! Kruxet är bara att sover Jonathan efter klockan 14.00 så kan han inte somna på kvällen sen. En kvart kan göra att han somnar 1-1½ timma senare på kvällen! Han får sova hur många timmar som helst på dagen, bara det är innan 14! :) Nä nu måste jag få liv i den lilla mannen! :)



Inga kommentarer: